BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

ا الا بذكــر الله تــطــمــئــن الــقــلــوب

WELCOME

الأحد، 4 يناير 2009

لمــن تــهـدى كــلــمــه (احـــبـــــك)


لمن تهدى كلمة (أحبـــــــك )؟
كلمة أحبك لمن تقال ؟
كلمة( أحبك) ... ما اجملها من كلمة ولكن من يقولها بصدق
كلمة عميقة المعنى...
هل تحس بمعنى هذه الكلمة عندما تقال لك؟مع الاسف لم نعد نعرف من الصادق الذي يعنى هذه الكلمة...
صارت لا تعنى سوى المجاملة...

لذلك اغلبنا يتسائل من يحبني..!!
لا اعرف من يحبني ؟

لم يكونوا بالسابق فى حاجة لهذه العبارات لأنهم كانوا يكتفون بكلمة...أحبك.... ولا يشكون في صدقها لحظة واحده لأنها كانت تملك مكانه كبيره ومستوى راقي......
كلمة رائعة تحمل كل المعاني الجميلة في العالم ؟؟؟
فمعنى اني (أحبك):
انا احترمك
انا مخلص لك
انا احتاجك معي
انت مميز جدا
انت رائع في نظري
قربك يكفيني
انا افضلك على الاخرين
انا افضلك على نفسي
انا اخاف عليك
انا افتقدك دائما
تهمني مصلحتك
اريد ان اراك دائما سعيد
لااحب انا اراك حزينا
أحب أن اساعدك في كل شيء
انا موجود دائما عندما تحتاجني
لا أحب ان اغضبك
لا أحب ان اراك وانت تبكي
يحزنني كل ما يحزنك
أحب أن أقدم لك كل ما تحتاج اليه حتى اهم الاشياء بالنسبة لي
انت في تفكيري دائما....
وغيرها الكثير ........
وهنا السؤال...!

هل تقصد انت كل هذه المعاني عندما تقول لأحد:
(أحبك ) و (يا حبيبي )او( ياحبيبتي )
لمن تهدى كلمة (أحبك)

6 التعليقات:

التــســـامــح فــى الـــحـــــب يقول...

السلام عليكم جميل يا هوبا الحب وجميل الموضوع وبجد يجنن كويس تغير للاحسن يارب دايما كدا مواضيعك وحياتك كلها جميل باذن الله بس ممكن بقى بمناسبة الموضوع الهائل دا اسال حضرتيك سوال بس لازم اجابه عليها ممكن اعرف لمين تهدى كلمة احبك ......... وتحياتى ليك يا قمر

mosh 3aref يقول...

انا اهدى الكلمة اللى فبالى دايما
مع انى قولتها وفعلا كنت حاسس بيها وبكل بحرف فيها

شكرا ليكى يا هوبا

موضوعك جامد بجد

heba يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة ميرسى على ردك ياطيفاانت بتسئلنى وانا بردو بسئلك وعاوزة منك اجابة انا بهدى الكلمة دى لاى انسان بيحبنى بجدومش مستنى منى اى حاجة ولا مقابل امااذاكنت تقصد حب فأنت عارف انارئيسة منظمة فمالقتش حد يستاهلها لسة قول يارب يمكن الاقى اللى يستاهلها وياريت انت كمان تجاوب تحياتى ليك هبة

heba يقول...

اة يامش عارف كويس بس ياريت اللى تهديهالة يكون فعلا يستاهل الكلمة مش انت بس اللى تعرفها وحاسسهاميرسى ليك على ردك تحياتى ليك

حياه بلا عنوان يقول...

شوفى يااخت هوبا اقول احب دى لىاهلى واصحابى اللى بجد واللى يستاهل انى اقولو بحبك لكن اللى ميستهلش وزى ما عمنا مصطفى قالك الموضوع الهائل ده جميل انا بصبح بس يا استاذ
تحياتى

heba يقول...

اها ياحياة دة رأيك وبعدين ياختى انتى دخلة تكلمينى انا وتردعالموضوع ولة تمسكى فى طيفا خفى ياحجة شوية هههههههههههه تحياتى هبة