BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

ا الا بذكــر الله تــطــمــئــن الــقــلــوب

WELCOME

الجمعة، 15 أغسطس 2008

بـــــــــــعد الفــــــــــراق


بعد الفراق
سينقسم طريقنا إلى طريقين
طريق السعاده وطريق الشقاء
فلا داعي لأن تخبرني أي الطريقين طريقك
فأنا أعلم جيداً أن طريقي هو طريق الشقاء

بعد الفراق
سأرحل بمشارعي
وسترحل بمشاعرك
ويظل كلانا يحمل جزءًا بداخله من مشاعر الآخر
فهل ستحافظ علي مشاعري التي بداخلك كما أحافظ أنا عليها الآن ام ستتركها تموت بداخلك
بعد الفراق
ستلتقي بآخري
وسألتقي بآخر
وعندما يسألني عنك سأذكرك بخير
وسأخبره أن الأيام هي سبب فراقنا
فهل ستذكرني بخير عندما تسألك هى عني
بعد الفراق
لا تقل ظلمتها
ولن أقول ظلمني
فلا داعي لتزيي ؟
بعد الفراق
عندما يخبروني برحيلك عن عالمي
ويسألوني عنك
ستدمي عيني لفراقك
وسيبكي قلبي لذكراك وسأقول كان حبيبي
فهل ستقول ذلك عندما أرحل عن عالمك ام ستقول لا أذكرها لا تُذكروني بها
بعد الفراق
ستنتهي الحكايه
وينسدل الستار
ويسود الظلام المكان
وسأصرخ
ف الحقائق وتجميل المشاعر
فكلانا يعلم يا سيدي أن أحدنا كان الجاني وأن الآخر هو ضحيته
بعد الفراق
لن يتبقي لي سوي الأطلال
وزهور ذابله
واحلام ضائعه
ومشاعر تائهه
فما الذي تبقي لديك
بأعلى صوتي أين أنت
وأنا أعلم جيداً أن صوتي لن يصل ابداً إليك..

5 التعليقات:

MonGi يقول...

هبه
صباح الخير
"بعد الفراق" موضوع يجنن جميل اوي وكلام بجد طالع من القلب عشان كده كلام صادق
بس عارفه احلى حاجه ان الواحد فعلا يتكلم كويس عن اللي كان بيحبو وميشوهش صورتو قدام حد لان ده كان في يوم من الايام حبيبي اللي كنت بحلم بيه ونفسي تاني الاقيه يبقى ازاي اخلي شكلو وحش حتى قدام نفسي ؟؟؟؟
بس عارفه انا مطمني حاجه واحد بس اني ممكن اشوفها تاني في الجنه وتبقى مراتي وهتبقى جنيتي
اكتبي تاني يا هبه يارتني كنت بعرف اكتب
شكرا وبالتوفيق

heba يقول...

مرسى ربنا يخليك اناكنت بحب وعمرى مااقدر اقول كلمة وحشة علية او اشوهة صورتة لان فى عشرة واحساس وعمرى مااغلط فية خالص وشكرا ليك على رد وممكن نكون اصحاب واخوات كمان ومرسى لردك كتير وربنا يوفقك

heba يقول...

اناحطيت مواضيع تانية بس لانى بجدحسة الكلام دة قوى انامش بغلط فية بس بعبر عن اللى جويا بكلام جوايا بطلعة فى المدونة دى بس مقصدش اجرحة بس بجددة اللى جواياوهستنى ردك على باقى المواضيع ومرسى ليك على دخولك وردك

MonGi يقول...

اكيد طبعا يا هبه احنا اخوات واصحاب وانا هقرأ باقي المدونات وهرد عليكي لو في حاجه عجبتني ولو مفيش حاجه عجبتني هرد برضو

heba يقول...

ربنا يخليك يارب وشكرا على ردودك واتمنى ردك على كل حاجة ميرسى ربنا يخليك